Najnowsze wydania

testowa góra

volvo-logoZ badań przeprowadzonych przez Volvo Trucks wynika, że ponad połowa europejskich kierowców samochodów ciężarowych uskarża się na bóle pleców, szyi i barków.

 

 

 

 

 

Nowy Aktywny Układ Kierowniczy Volvo pozwala na kierowanie samochodem ciężarowym niemal bez wysiłku – i tym samym zmniejsza ryzyko urazów u kierowcy.

 

W rezultacie spędzania długich dni za kierownicą, wielu kierowców zaczyna odczuwać ból w górnych partiach pleców. Doświadczył tego m.in. 27-letni Henrik Gustafsson. Pięć lat temu, w trakcie dalekiego kursu do Norwegii, doznał urazu mięśnia w lewym barku. Z tego powodu Henrik przestał jeździć w dalekie trasy i zajął się transportem drewna w lesie, razem ze swoim ojcem. Zaczął również ćwiczyć na siłowni, ale i to nie w pełni rozwiązało jego problem z mięśniem. Jednak półtora roku Henrik przesiadł się – w ramach testów eksploatacyjnych – do nowego Volvo FH wyposażonego w Aktywny Układ Kierowniczy Volvo. Od tego czasu jego plecy mają znacznie lepiej.

 

Co drugi kierowca ma problem
Problem schorzeń zawodowych jest znany od dawna. W przeprowadzonej przez Volvo Trucks ankiecie, obejmującej 160 kierowców samochodów ciężarowych w Europie, ponad połowa respondentów przyznała się, że cierpi na bóle pleców, barków i szyi. Uczestnikami tego badania, zrealizowanego w latach 2011–2012, byli w większości mężczyźni wykonujący przewozy długodystansowe.

 

Z innego badania, wykonanego w 2011 r. przez Europejską Agencję Bezpieczeństwa i Zdrowia w Pracy, wynika, że problemy z układem mięśniowym i kostnym ma 54% kobiet i 37% mężczyzn zatrudnionych w europejskim sektorze transportowym. U kierowców problemy te dotyczą najczęściej pleców, barków i szyi.

 

Peter Bark, który bada kwestie zdrowia i bezpieczeństwa jako pracownik Instytutu Transportu, jednostki badawczej zajmującej branżą transportową i logistyczną, wyjaśnia przyczyny.

 

– Napinanie mięśni ramion i szyi, w połączeniu z powtarzalnymi ruchami, znacznie obciąża niektóre grupy mięśni. Zakładam, że mocniejszy chwyt koła kierownicy podczas manewrowania jeszcze bardziej to obciążenie potęguje. Duże mięśnie, takie jak np. biceps (mięsień dwugłowy ramienia), nie są aż tak wrażliwe, lecz podczas napinania mięśni przedramienia połączonych z dłonią i palcami może pojawiać się uczucie zmęczenia. Również napinanie mięśni barków skutkuje fizycznym zmęczeniem, które następnie rozszerza się na plecy i szyję.

 

Aktywny Układ Kierowniczy Volvo radykalnie zmniejsza poziom drgań.
Nowy Aktywny Układ Kierowniczy Volvo w znacznym stopniu tłumi wibracje na kole kierownicy wywoływane nierównościami w nawierzchni drogi. W ten sposób nie tylko ułatwia i uprzyjemnia kierowanie pojazdem, ale także zmniejsza ekspozycję mięśni i stawów na drgania.

Podczas jazdy z małą prędkością po równej drodze, Aktywny Układ Kierowniczy Volvo zmniejsza siłę niezbędną do obracania kołem kierownicy o około 75%. Na drodze wyboistej zaś, niemal całkowicie – w 95–100% – eliminuje szarpnięcia. W połączeniu ze zautomatyzowaną skrzynią biegów I-Shift oznacza znacznie mniejsze fizyczne obciążenie, jakiemu poddawany jest kierowca. Jonas Nordquist jest menedżerem ds. cech i rentowności produktów w Volvo Trucks.

 

Dokładnie ten sam proces zachodzi, gdy kierowcy czują ból w plecach lub szyi – siedzą nieruchomo, podczas gdy ich ciało kołysze w górę i w dół. Kierowca obraca kołem kierownicy z określoną siłą, zaś im większa jest ta siła, tym większe ryzyko wystąpienia urazu.

 

Ból pleców u Henrika Gustafssona okazał się być klasycznym schorzeniem zawodowym. Dlatego, gdy jego ojciec postanowił kupić nowy samochód ciężarowy, wybór był łatwy – nowe Volvo FH z Aktywnym Układem Kierowniczym Volvo.

 

Udostępnij

Najnowszy numer

Zapraszamy do zapoznania się z najnowszym numerem miesięcznika Truck & Van - październik 2017 (74)

 

truckvan aktualny numer

Truck & Van poleca

Rozwiązanie na zimowe utrapienie kierowców samochodów ciężarowych

Foto gBówne Rusztowanie do odsniezania KRAUSE

Choć w kalendarzu dopiero połowa jesieni to zimowa aura może nadejść w każdej chwili, jak co roku zaskakując drogowców. Zaskoczeni nie będą niestety kierowcy samochodów ciężarowych, którzy jak każdej zimy zmagać się będą z odśnieżaniem dachów swoich pojazdów. To problem od lat oczekujący na systemowe rozwiązanie, które teraz wydaje się być nieco bliżej – oferta profesjonalnych konstrukcji KRAUSE służących do bezpiecznego usuwania lodu i śniegu z naczep samochodowych jest już dostępna w Polsce, a akcja odsnieztrucka.pl, zainicjowana przez Fundację Truckers Life, ma promować w Polsce budowę specjalnej infrastruktury.

Czytaj więcej


linia
Unijna debata w obronie polskich przewoźników

Bruksela10

Komisja Europejska opublikowała propozycję zmian przepisów dotyczących międzynarodowego transportu drogowego. Pakiet zmian spotkał się z ogromnym zainteresowaniem ze strony polskich przewoźników i stowarzyszeń transportu drogowego. W związku z tak ogromnym zainteresowaniem 7 czerwca w Parlamencie Europejskim zorganizowano debatę, której celem była propozycja zmian niektórych regulacji unijnych przepisów.

Czytaj więcej


linia
Ruszyły Spotkania Transportowe

ST2017 340

Rozpoczęliśmy wiosenny cykl Spotkań Transportowych. 1 marca do Krakowa przybyło ponad 150 przewoźników i menedżerów firm transportowych, by poznać rozwiązania najważniejszych bieżących problemów, a także dowiedzieć się, co czeka transportowców w najbliższym czasie. Nasi eksperci mówili m.in. o płacach minimalnych w całej UE, ryczałtach, zabezpieczaniu majątku przewoźnika, nowych możliwościach odzyskiwania frachtu od zagranicznych zleceniodawców, ale też o nadchodzących zmianach, jak np. ustawie o systemie monitorowania drogowego przewozu towarów, elektronicznym rejestrze naruszeń i ryzyku utraty licencji.

Czytaj więcej


linia
Zmiany w prawie transportowym od 2017 roku

logo-1356082 1920

Zbliżający się nowy rok 2017 niesie za sobą sporo zamian zarówno w transporcie międzynarodowym jak i krajowym rzeczy i osób. Dotyczyć one będą między innymi ustawy o transporcie drogowym, ustawy o płacy minimalnej, nowych wytycznych dotyczących pracy na terenie Niemiec czy Francji.


Czytaj więcej


linia
Roszczenia o ryczałty za noclegi niezgodne z Konstytucją RP

noclegi w kabinie roszczenia 2

24 listopada 2016 Trybunał Konstytucyjny rozstrzygnął na korzyść przewoźników wniosek wniesiony niemal dwa lata temu przez związek pracodawców Transport i Logistyka Polska (TLP). Trybunał uznał, że przepisy dotyczące podróży służbowych, na podstawie których kierowcy dochodzili wielotysięcznych roszczeń z tytułu ryczałtu za nocleg w kabinie są niezgodne z Konstytucją RP.


Czytaj więcej


linia
Pozew zbiorowy przewoźników przeciwko producentom ciężarówek

iuridica 2 340

Kancelaria Prawna Iuridica z Krakowa, specjalizująca się w prawie transportowym zapowiada złożenie pozwu zbiorowego przeciwko europejskim potentatom produkującym samochody ciężarowe.


Czytaj więcej


linia
Płaca minimalna we Francji tymczasowo zawieszona?

tfr 340

Francuskie władze zawiesiły obowiązywanie ustawy Loi Macron DO 23 LIPCA. Do tego czasu nie będą prowadziły żadnych kontroli. Jednak na po tym terminie należy spodziewać się kontroli w zakresie spełnienia wymogów związanych z płacą minimalną na terenie Francji... Jak już wiemy, nowe przepisy mają zastosowanie do kabotażu oraz przewozów granicznych, stąd podobnie jak w Niemczech, nie dotyczą jedynie przewozów tranzytowych, czyli najmniejszej części frachtów.


Czytaj więcej


linia

 

Już jest! Nowy AGRO Expert!

Autoczescionline24.pl