Najnowsze wydania

testowa góra

Napęd elektryczny według Bosch

cfe335Dzięki rozwiązaniom dla transportu przyszłości, obroty Bosch już dziś rosną w tempie dwa razy szybszym niż rynek. W 2017 roku obroty sektora Mobility Solutions zwiększą się prawdopodobnie o 7%, do ok. 47 mld EUR. W tym samym czasie światowa produkcja samochodów wzrośnie o 2,8%. „Nasz biznes związany z branżą motoryzacyjną zwiększył obroty i nadal jest silny – to dobry punkt wyjścia, aby przygotować się na nadejście mobilności jutra“ – mówi dr Volkmar Denner, prezes zarządu spółki Bosch.

 


Korki, wypadki, zanieczyszczenie powietrza i zmiany klimatyczne – Bosch już dziś oferuje rozwiązania i usługi, które umożliwiają radzenie sobie z aktualnymi i przyszłymi wyzwaniami dotyczącymi transportu. „Jeżeli chcemy być mobilni w przyszłości, musimy zmieniać mobilność dziś” – mówi Denner. Obecnie ważnym zadaniem jest poprawa jakości powietrza w miastach. Bosch chce tutaj wnieść swój wkład zarówno poprzez dalszą optymalizację silników spalinowych, jak i promowanie elektromobilności. „Według nas nie jest to kwestia wyboru jednego modelu. Nie chcemy zamykać rozwojowi technologii żadnej z dróg ani ograniczać się do wyboru jednej z nich” – mówi Denner.

 

W kontkeście silników spalinownych możliwy jest postęp jeśli chodzi o emisję i imisję zanieczyszczeń dzięki paliwom syntetycznym tzw. eFuels. Są one wytwarzane z udziałem energii odnawialnych i mogą sprawić, że silniki spalinowe staną się neutralne pod względem emisji CO2. Do tego dochodzi fakt, że formuły paliw syntetycznych można opracować w taki sposób, aby spalały się praktycznie bez emitowania sadzy. Umożliwiłoby to obniżenie kosztów oczyszczania spalin. „Paliwa syntetyczne można dystrybuować na istniejących stacjach paliw, a co ważniejsze mogą one być stosowane w aktualnie produkowanych silnikach. Ich pozytywny wpływ byłby dzięki temu szybciej widoczny niż kompletna modernizacja infrastruktury i samych pojazdów” – twierdzi Denner.


Tempo podboju rynku elektromobilności jest coraz szybsze. Nowa elektryczna oś napędowa (eAchse) Bosch zwiększa efektywność napędu elektrycznego i obniża jego koszt dla producentów aut – tym samym staje się tańsza także dla każdego, kto chciałby jeździć samochodem z napędem elektrycznym. Do zastosowań w obszarze lekkich samochodów elektrycznych Bosch opracował elastyczny i skalowalny układ napędowy 48 V na bazie komponentów produkowanych seryjnie. W Chinach, które są największym na świecie rynkiem, Bosch zajmuje już pozycję lidera. W Europie Bosch dostarcza układ napędowy dla największej floty pojazdów elektrycznych Streetscooter, należącej do spółki Deutsche Post.

 

lkkjb

 


Parkowanie bez udziału kierowcy toruje drogę ku autonomicznej jeździe
Już na początku przyszłej dekady Bosch we współpracy ze spółką Daimler wprowadzi na ulice miast wysoce zautomatyzowaną flotę w systemie tzw. carsharingu. Celem projektu jest poprawa płynności ruchu oraz zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Z przeprowadzonej na świecie ankiety wynika, że co drugi konsument chciałby posiadać autonomiczny samochód, który zastępuje kierowcę w prowadzeniu pojazdu. Automatyczne parkowanie zmniejszy to poziom stresu i zapewni efektywniejsze wykorzystanie przestrzeni parkingowej. Dzięki automatycznemu parkowaniu na tej samej powierzchni można zmieścić nawet 20% więcej samochodów. 

Już dziś 1,5 mln pojazdów jest zintegrowanych z internetem z wykorzystaniem oprogramowania Bosch IoT. Umożliwia to liczne usługi w obszarze mobilności. Samochód wchodzi tym samym w rolę osobistego asystenta.

 

Udostępnij