Advertisement

Najnowsze wydania

testowa góra

Nowa seria CF i XF jest kompletna

urbFirma DAF Trucks dodała 11 konfiguracji osi ciągników i podwozi do nowej serii CF i XF: jest to osiem rodzajów 2-, 3- i 4-osiowych podwozi pod zabudowę i trzy 3- i 4-osiowe ciągniki. Nowe samochody ciężarowe zużywają do 7% mniej paliwa i są lżejsze o ponad 100 kg, co zwiększa ładowność. Są też wyposażone w zintegrowane moduły do montażu zabudów, co skraca czas montażu i zapewnia najlepszą w klasie wydajność procesu kompletacji. Firma DAF dysponuje teraz kompletną gamą najlepszych w branży samochodów ciężarowych i z dumą oferuje swoim klientom najwydajniejsze rozwiązania transportowe do każdego zastosowania.

 

Kluczowe cechy pojazdów w nowych konfiguracjach osi są następujące:
•    Do 7% niższe zużycie paliwa
•    Niezwykle kompaktowy układ EAS
•    Większa ładowność od 100 do 250 kg
•    Nowe wleczone osie kierowane sterowane elektrohydraulicznie
•    Nowe podwójne osie wleczone
•    Nowe podwójne osie napędowe wyposażone w zwolnice
•    Nowe lekkie podwozie 8x4 pod betonomieszarki
•    Bezprzykładna łatwość zabudowy podwozi serii CF i XF
•    Nowy, innowacyjny układ monitorowania stanu akumulatora (BEM)
•    Nowe silniki PACCAR MX-11 i MX-13
•    Nowa zautomatyzowana skrzynia biegów TraXon
•    Nowe, wysokowydajne tylne osie napędowe
•    Zaawansowane funkcje oprogramowania

Firma DAF wprowadziła na początku lata wersje modeli CF i XF do transportu długodystansowego,
a teraz przedstawia nową gamę wieloosiowych ciągników i podwozi pod zabudowę. Nowe pojazdy są teraz dostępne zarówno z powszechnie stosowanymi, jak i zupełnie unikalnymi rozwiązaniami.

Do 7% niższe zużycie paliwa
Wszystkie nowe pojazdy ciężarowe firmy DAF zużywają o 7% mniej paliwa dzięki nowym i doskonale zestrojonym, innowacyjnym układom napędowym osiągającym wysokie osiągi przy niższych prędkościach obrotowych.


Kompaktowy moduł EAS: dodatkowa swoboda rozmieszczenia komponentów podwozia i zwiększona ładowność
Nowe podwozia pod zabudowę zyskują na niezwykle kompaktowym module EAS nowej serii CF i XF. Moduł EAS można teraz zamontować jako pojedynczy komponent pomiędzy pierwszą i drugą osią przednią (w modelach 8x4 FAD). Pozwala to na wykorzystanie wolnej przestrzeni na podpory dźwigu, skrzynki narzędziowe lub dodatkowe zbiorniki, np. paliwa. Zapewnia to także większą swobodę
w rozmieszczeniu niezbędnych komponentów zabudowy i zwiększoną ładowność dzięki masie własnej pomniejszonej o 50 kg.

 

Większa ładowność od 100 do 250 kg
Oprócz tego wieloosiowe ciągniki i podwozia pod zabudowę zostały wyposażone w  układy napędowe
i moduły układu wydechowego, które są o 100 kg lżejsze, co zapewnia klientom firmy DAF większą ładowność. Nowe osie i układy osi podwójnych pozwalają na uzyskanie całkowitej oszczędności masy do 250 kg w modelach CF FAD 8x4 do zastosowań budowlanych.

 

Nowe wleczone osie kierowane sterowane elektrohydraulicznie
Jedną z najważniejszych innowacji w nowej serii pojazdów CF i XF jest nowa oś wleczona do ciągników
i podwozi pod zabudowę, która zapewnia najlepszą manewrowość.


Nowa oś wleczona obejmuje nowo opracowany układ kierowniczy EHS (elektrohydrauliczny układ kierowniczy), który jest o 30 kg lżejszy, co pozwalaj uzyskać większą ładowność. Sterowanie jest bardzo dokładne, ponieważ układ EHS stale oblicza optymalny kąt skrętu dla kół osi tylnej uwzględniając takie parametry jak prędkość pojazdu i rozstaw osi. Płynące z tego korzyści są najbardziej zauważalne podczas manewrów w obszarach miejskich. Minimalizacja strat spowodowanych tarciem i fakt, że pompa układu kierowniczego jest włączana wyłącznie podczas kierowania, skutkują obniżeniem zużycia paliwa o dodatkowy 1%.
Przy prędkości powyżej 40 km/h oś blokuje się w położeniu jazdy do przodu i zapewnia maksymalną stabilność pojazdu i oszczędność paliwa. Oprócz tego układ kierowniczy osi wleczonej składa się ze znacznie mniejszej liczby elementów, co daje wytrzymałość i niezawodność najwyższej klasy.

Udostępnij