Advertisement

Najnowsze wydania

testowa góra

Elektryczne Solarisy

urbino 8.9Od  momentu  dostarczenia  do  klienta  pierwszego  bateryjnego  pojazdu,  autobusy  elektryczne
wyprodukowane  przez  polską  firmę  Solaris  Bus  &  Coach  S.A.,  pokonały  łącznie  już  ponad  3
miliony kilometrów.


Pierwsze kroki w kierunku elektromobilności Solaris postawił już w 2001 roku, prezentując trolejbus –
Solaris Trolino. Z kolei w 2006 roku został zaprezentowany pierwszy w Europie seryjnie produkowany
autobus z napędem hybrydowym - był to Solaris Urbino hybrid. Pierwszy w pełni elektryczny pojazd
wyprodukowany  w  zlokalizowanej  pod  Poznaniem  fabryce  ujrzał  światło  dzienne  w  2011  roku.
Premierowy  wówczas    model  Urbino  8,9  LE  electric  znalazł  stałe  miejsce  w  sprzedażowej  ofercie
producenta.  Dwa  lata  po  jego  premierze,  w  2013  roku,  ruszyła  seryjna  sprzedaż  elektrycznych
Solarisów. Pierwszy z nich został sprzedany do Klagenfurtu w Austrii.


Dzisiaj  po  europejskich  drogach  porusza  się  już  blisko  80  elektrobusów  z  charakterystycznym  logo
zielonego  jamnika,  a  liczba  ta  bardzo  dynamicznie  rośnie.  Oprócz  wspomnianej  Austrii,  można
je spotkać w Szwecji, Finlandii, Niemczech, Hiszpanii oraz oczywiście w Polsce. Od 2013 roku pojazdy
te pokonały łącznie 3 miliony kilometrów, obsługując trasy zróżnicowane pod względem ukształtowania
terenu, obłożenia pasażerskiego oraz w diametralnie różnych warunkach klimatycznych – od skrajnie
mroźnej  Skandynawii  po  upalną  Katalonię.

 

urb

 


Od momentu premiery pierwszego elektrycznego Solarisa, portfolio produktowe producenta w zakresie
pojazdów bezemisyjnych znacznie się powiększyło. Obecnie klienci mogą wybrać spośród kilku wersji
długości  pojazdu  (od  8,9  metra,  12,  18  i  18,75  metra)  oraz  sposobu  ładowania  (plug-in,  pantograf,
ładowanie indukcyjne oraz zwiększające zasięg wodorowe ogniwo paliwowe). Bolechowski producent
oferuje także w swych ekologicznych pojazdach dwa rodzaje baterii – Solaris High Power oraz Solaris
High  Energy,  a  także  dwa  sposoby  przekazywania  napędu;  może  do  tego  służyć  oś  elektryczna
ze  zintegrowanymi  silnikami  lub  silnik  centralny. 

 

Udostępnij