Advertisement

Najnowsze wydania

testowa góra

Elektryczne hybrydy Volvo w Göttingen

Volvo 7900 Electric HybridGöttingen, niemieckie miasto uniwersyteckie położone w Dolnej Saksonii, zamówiło trzy elektryczne hybrydy Volvo. Nowe autobusy – Volvo Electric Hybrid – zaczną wozić mieszkańców na wiosnę 2018 roku. Zamówienie autobusów wykorzystujących napęd elektryczny jest częścią dłogofalowej polityki miasta, zmierzającej do budowy ekologicznego systemu transportu publicznego w ciągu najbliższych kilku lat.

 

Lokalny operator komunikacji miejskiej - firma Göttinger Verkehrsbetriebe GmBH (GÖVB) - podjęła decyzję o przekształceniu, krok po kroku, niemal całej floty autobusów w pojazdy o napędzie elektrycznym. Obecnie w mieście jest 19 tras autobusowych, w tym kilka przechodzących przez średniowieczne centrum. Dwunastometrowe, elektryczne hybrydy Volvo będą kursować na dwóch liniach: 41 i 42.

 

Elektryczna hybryda Volvo może między ładowaniem na przystankach końcowych przejechać na napędzie elektrycznym około 7 km – cicho i bezemisyjnie. To odległość odpowiadająca ok. 70 proc. długości przeciętnej trasy autobusu miejskiego w Europie (ok. 90 proc. wszystkich tras autobusowych w europejskich miastach ma długość maksymalnie 10 km). Ładowanie baterii zajmuje zaledwie 3-4 minuty na wspólnym dla obu linii przystanku końcowym na Gustav-Bielefeld-Strasse. Dodatkowo – baterie będą ładowane nocą w zajezdni GÖVB. Elektryczne hybrydy Volvo są też wyposażone w nieduży silnik diesla, który zwiększa zasięg autobusu i oferuje większą elastyczność wykorzystania na danej linii.

 

System ładowania oparty jest na otwartej technologii OppCharge, zgodnej z zaleceniami Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA - European Automobile Manufacturers' Association) dotyczącymi szybkiego ładowania. Ładowanie pośrednie - na przystankach końcowych - będzie odbywało się przy użyciu mocy 150 kW, jednak stacja ładowania będzie tak zaprojektowana, żeby zapewnić możliwość ładowania prądem o mocy 300 kW, aby mogły z niej korzystać wszystkie autobusy elektryczne.

 

Elektryczne hybrydy dla Göttingen zostaną w całości wyprodukowane w Polsce – we wrocławskiej fabryce Volvo, największej europejskiej fabryce firmy. Oprócz elektrycznych hybryd, Volvo produkuje w niej też tradycyjne hybrydy, a także autobusy o napędzie wyłącznie elektrycznym. Do tej pory Volvo dostarczyło operatorom transportu publicznego ponad 3,5 tys. zelektryfikowanych autobusów.

 

Volvo 7900 Electric Hybrid
Może przejechać 70% trasy wyłącznie na napędzie elektrycznym
Cicha i bezemisyjna jazda z wykorzystaniem silnika elektrycznego
Zużycie energii niższe o 60% w porównaniu z konwencjonalnym autobusem z silnikiem diesla
Emisja dwutlenku węgla niższa o 75–90%, w zależności od wykorzystywanego paliwa*
Wyposażony w silnik elektryczny o mocy 150 kW, potężną litowo-jonowo-żelazową baterię oraz silnik diesla o mocy 177 kW / 240 KM
Szybkie ładowanie baterii na jednym bądź dwóch przystankach końcowych, trwające tylko 3-4 minuty                                                             Wartość przybliżona, przy trasie autobusu 10 km, w porównaniu z autobusem z silnikiem diesla Euro 6.

 

 

 

Udostępnij