Najnowsze wydania

testowa góra

Nowe modele DAF LF — Pure Excellence

DAF New LFFirma DAF wprowadza innowacje do serii pojazdów LF. Obejmują one nowy 3,8-litrowy silnik PACCAR i możliwość wyboru szybszych układów napędowych. Wygląd na zewnątrz i wewnątrz pojazdów zostanie ponadto dostosowany do nowych serii CF i XF.  

 

 

 

 

Jedną z najistotniejszych nowości wprowadzonych w serii DAF LF jest nowy 3, 8-litrowy silnik PACCAR PX-4, dostępny w 7, 5-tonowej wersji modelu LF w dwóch mocach znamionowych: 115 kW/156 KM i 127 kW/172 KM z maksymalnym momentem obrotowym odpowiednio 500 i 600 Nm pomiędzy 1200 i 2000 obr./min. DAF wprowadza nowy silnik LF City do dystrybucji miejskiej, w której najlepiej sprawdza się jednostka o pojemności skokowej poniżej 4, 0 l.

 

Silniki PACCAR PX-5 I PX-7

Do cięższych prac dostępne są silniki PACCAR PX-5 4,5 l (135 kW/184 KM do 157 kW/213 KM) i PACCAR PX-7 6,7 l (172 kW/234 KM do 239 kW/325 KM). Pod koniec 2016 r. silniki te zostały wzbogacone o nowe oprogramowanie, zoptymalizowany układ wlotu powietrza do silnika i układ chłodzenia. Dzięki temu maksymalny moment obrotowy obu silników jest wyższy o 5–12% i dostępny jest przy prędkości obrotowej niższej o 100–200 obr./min. Maksymalny moment obrotowy silników PX-5 i PX-7 wynosi teraz odpowiednio 850 Nm (przy 1200–1500 obr./min) i 1200 Nm (przy 1100–1700 obr./min). Moc silnika PACCAR PX-7 została zwiększona o 8 kW/11 KM.


Nowa tylna oś 

Dzięki wykorzystaniu nowych szybszych przełożeń tylnej osi, wynoszących do 3.31:1, prędkość obrotowa silnika przy prędkości podróżnej jest niższa o 150–200 obr./min. DAF przekonuje, że w połączeniu z innowacjami silnika optymalizacja układu napędowego daje sześcioprocentową oszczędność paliwa, a zmniejszony poziom hałasu gwarantuje większy poziom komfortu pracy kierowcy. 

 

Automatyczna skrzynia biegów Allison teraz dostępna w 18/19-tonowym modelu LF

Do nowej seri LF Firma DAF oferuje manualne i zautomatyzowane przekładnie 5-, 6-, 9- i 12-biegowe. Ponadto dostępne są w pełni automatyczne skrzynie biegów, a do najmocniejszych wersji silnika PX-7 można również wybrać automatyczną skrzynię biegów Allison, dostosowaną do zastosowań specjalistycznych.

 

Rozstaw osi do 6,9 m i pojemność zbiorników paliwa do 1240 l

Maksymalny dostępny rozstaw osi sięga 6, 9 m. Pozwala to na zwiększenie maksymalnej długości zabudowy do ponad 9 m i przewożenie większych ładunków. Ponadto duży rozstaw osi umożliwia zastosowanie zbiorników paliwa o pojemności do 1240 l.

 

Zwiększona łatwość montażu zabudów

Wśród nowości znajdują się również nowe „moduły mocowania zabudowy”, które ułatwiają jej instalację wraz z wyposażeniem. Oprócz tego dostępne są specjalne przygotowania do mocowania furgonu z platformą załadowczą, cysterny z ramą pomocniczą lub wywrotki. Połączenie większego rozstawu osi i krótszego zwisu tylnego ułatwia ponadto montaż śmieciarki.

 

Dolne okno drzwi pasażera zwiększające bezpieczeństwo

Kolejnym dodatkiem do nowego modelu LF jest opcjonalne dolne okno drzwi pasażera. Jego zastosowanie optymalizuje widoczność po stronie pasażera przy dystrybucji miejskiej. Dzięki niemu kierowca może łatwo zauważyć rowerzystów i pieszych obok kabiny.

 

System zarządzania flotą DAF Connect

W nowym modelu LF producent oferuje także system DAF Connect. Ma on zapewnić operatorowi wgląd w wydajność pojazdów i kierowców w czasie rzeczywistym. Informacje o lokalizacji pojazdu, zużycie paliwa, przebieg, wykorzystanie pojazdu i praca silnika na biegu jałowym są wyraźnie przedstawione w aplikacji online, którą można dostosować do własnych potrzeb.

 

Możliwe jest także łatwe wygenerowanie szczegółowych raportów dotyczących zużycia paliwa oraz porównanie bieżących i ostatnich danych pojazdów i kierowców. Funkcja Live Fleet zapewnia zarządcy floty programowalny układ przydatnych informacji na temat lokalizacji pojazdów, tras i czasu jazdy, które pomagają w optymalizacji planowania i wykorzystania floty. 

 

Wyposażenie standardowe: układy AEBS, FCW, ACC i LDWS

Pojazdy DAF z serii LF (od dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu wynoszącej 8 t oraz z zawieszeniem pneumatycznym tylnej osi) są standardowo wyposażone w zaawansowany awaryjny układ hamulcowy (AEBS), układ ostrzegania przed uderzeniem przodem pojazdu (FCW), tempomat adaptacyjny (ACC) i system ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu (LDWS). Układy zapobiegają kolizji w sytuacjach awaryjnych poprzez automatyczne uruchamianie hamulców.

 

Udostępnij