Najnowsze wydania

testowa góra

Hybrydy Volvo dla Świerklańca

Volvo 7900 Electric HybridVolvo Polska dostarczy dwa hybrydowe autobusy dla Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej w Świerklańcu.  

 

 

 

 

 

PKM Świerklaniec rozstrzygnęło przetarg na dostawę dwóch miejskich autobusów hybrydowych, wybierając ofertę firmy Volvo. Zgodnie ze specyfikacją przetargową, pojazdy mają być zasilane silnikiem diesla i elektrycznym, odzyskiwać energię konieczną do wykorzystania napędu elektrycznego podczas hamowania, mieć między 8,5 a 10,7 metra długości i pomieścić co najmniej 60 pasażerów, z czego 25 proc. na miejscach siedzących. Ponadto muszą być wyposażone w dwa miejsca dla pasażerów niepełnosprawnych, dostępne z nisko opuszczonej podłogi.

Takie parametry spełniają miejskie autobusy hybrydowe Volvo serii 7900. Są zasilane energią elektryczną podczas ruszania i postojów na przystankach. Po osiągnięciu prędkości 20 km/h przełączają się na zasilanie silnikiem diesla. Są wyposażone w baterie, silnik elektryczny i mały silnik diesla. Baterie ładują się podczas hamowania silnikiem, a autobus nie wymaga dodatkowej infrastruktury do ładowania. Autobusy tego typu zużywają od 30 do 40 proc. mniej paliwa i emitują od 40 do 50 proc. mniej spalin w porównaniu z analogicznymi autobusami z napędem diesla. Są też bardzo ciche, a ich wnętrze może być konfigurowane w zależności od potrzeb zamawiającego.

 

Autobusy hybrydowe Volvo trafią do PKM Świerklaniec w terminie do 150 dni od daty złożenia zamówienia – bezpośrednio z wrocławskiej fabryki firmy, gdzie produkowane są seryjnie od 2010 roku. Dotychczas sprzedano ponad 2 tys. hybryd operatorom transportu publicznego w ponad dwudziestu krajach. W Polsce autobusy hybrydowe Volvo jeżdżą we Wrocławiu, Sosnowcu, Inowrocławiu, Tarnowskich Górach i Warszawie.

 

PKM Świerklaniec to pierwszy w Polsce operator komunikacji miejskiej użytkujący miejskie autobusy hybrydowe Volvo - pierwsze cztery takie pojazdy spółka kupiła w roku 2014.

Udostępnij