banner-frames-128

Najnowsze wydania

testowa góra

Nowa opona od Nokian Heavy Tyres

oponypart.1.2.2Nokian Heavy Tyres wprowadza na rynek oponę Hakkapeliitta Truck F2 na oś prowadzącą. Produkt będzie przeznaczony dla ciężarówek i autobusów.

 

W nowej oponie wzór bieżnika jest bardziej ostry, dzięki czemu zapewnia większą przyczepność. Nowy model F2 zastępuje dotychczasową wersję F. Opona zapewnia lepsze wyczucie nawierzchni w sytuacjach, w których nawet kilka procent różnicy w parametrach ma znaczenie. Produkt sprawdzi się zarówno w długich trasach, jak i podczas jazdy po lokalnych drogach.

 

Nowa wersja systemu lameli Spiral Sipe System nadaje jej przyczepność nawet wtedy, gdy ulegnie zużyciu. Rowki bieżnika są szerokie i mają zygzakowaty kształt, co zapewnia lepsze właściwości samoczyszczące. Dzięki zwiększonej liczbie krawędzi wzrasta także przyczepność opony na śniegu. Dopracowana konstrukcja rowków z większymi i bardziej zaawansowanymi strukturami usuwającymi kamyki, chroni osnowę opony przed zanieczyszczeniami. W modelu F2 zastosowano nową konstrukcję barku opony, która poprawia zwrotność i mobilność auta podczas jazdy w głębokim śniegu. Dla uzyskania lepszej przyczepności, opona Hakkapeliitta Truck F2 może zostać nabita kolcami – w tym celu wyposażono ją w rozmieszczone fabrycznie otwory.

 

Projekt lameli bloków opony sprawia, że zjawisko ząbkowania opon zostało ograniczone do minimum. Model F2 charakteryzują także niewielki opór toczenia i niski poziom hałasu podczas jazdy.

 

Linia produktów Nokian Hakkapeliitta Truck F2 obejmuje rozmiary 385/65R22.5, 315/80R22.5, 315/70R22.5 oraz 295/80R22.5. Asortyment na sezon zimowy zostanie wprowadzony jesienią 2017 roku.

 

„Nowy model F2 zapewnia świetne wyczucie nawierzchni na skraju drogi, w pobliżu przydrożnych rowów, gdzie śnieg jest bardziej ubity”  mówi Petri Pasanen, pochodzący z Ivalo (Finlandia) kierowca ciężarówki przewożącej drewno. „Opona bez problemów przedziera się przez głębokie zaspy śnieżne. W tak trudnych warunkach drogowych jest to niezwykle ważne”. Model Nokian Hakkapeliitta Truck F2 stworzono jednak nie tylko z myślą o wąskich leśnych drogach. „Opona równie dobrze trzyma się nawierzchni na autostradzie”  dodaje z uśmiechem Petri.

 

Wskaźnik zużycia bieżnika dla poprawy bezpieczeństwa zimą

 

Tak jak w przypadku poprzedniego modelu, na bieżniku umieszczono opatentowany przez Nokian Tyres wskaźnik zużycia bieżnika (DSI – Driving Safety Indicator). Liczby wytłoczone na centralnej powierzchni opony oznaczają głębokość głównych rowków bieżnika. Symbol płatka śniegu, czyli zimowy wskaźnik bezpieczeństwa jazdy (WSI – Winter Safety Indicator), jest widoczny, dopóki głębokość rowków wynosi przynajmniej osiem milimetrów. Kiedy symbol płatka śniegu ulegnie wytarciu, zalecany jest zakup nowych opon zimowych, co pozwoli zapewnić odpowiedni poziom bezpieczeństwa podczas jazdy.

Nokian Hakkapeliitta Truck F2 2017

Udostępnij