banner-frames-128

Najnowsze wydania

testowa góra

Bosch tworzy nowy dział - Powertrain Solutions

AA02b-02.17Według szacunków Boscha w 2025 roku na świecie zostanie wyprodukowanych blisko 20 milionów samochodów hybrydowych i elektrycznych. To pokazuje, że przyszłościowym i ważnym obszarem działalności firmy będzie elektromobilność. W tym celu Bosch tworzy nowy dział Powertrain Solutions, który od początku 2018 roku, oprócz obszaru elektromobilności, będzie obejmował także dzisiejsze działy branżowe Gasoline Systems i Diesel Systems.

 

Dzięki temu w przyszłości Bosch będzie mógł oferować nowym klientom wszystkie technologie napędowe z jednego źródła. Wraz z rozwojem obszaru elektromobilności, Bosch pracuje nad dalszym usprawnianiem technologii dla pojazdów spalinowych. W roku 2025, oprócz 20 mln samochodów hybrydowych i elektrycznych wyprodukowanych zostanie ok. 85 mln nowych samochodów z napędem benzynowym oraz Diesla.

 

„Bosch jest partnerem numer jeden dla producentów samochodów z silnikami Diesla, spalinowymi i wykorzystującymi inne napędy w obszarze elektromobilności. Jesteśmy strategicznie dobrze przygotowani na zmiany w kierunku samochodów z napędem elektrycznym"  mówi dr Rolf Bulander, prezes sektora Mobility Solutions i członek zarządu spółki Robert Bosch GmbH. „Niezależnie od tego, czy chodzi o benzynę czy prąd, Bosch także w przyszłości będzie dostawcą wydajnych koncepcji napędowych. Dziś nie wiadomo jeszcze, który rodzaj napędu czy ich kombinacja będą dominujące, dlatego działamy dwutorowo i rozbudowujemy nasze kompetencje oraz know-how zarówno w obszarze elektromobilności, jak i silników spalinowych"  powiedział Bulander.

 

Inwestycje w innowacje w segmencie rozwiązań napędowych

 

Na rozwój rozwiązań napędowych Bosch przeznacza rocznie kilka miliardów euro. W samą elektromobilność spółka inwestuje rocznie 400 milionów euro. Główny nacisk w pracach badawczo-rozwojowych koncern kładzie na rozwój akumulatorów. Bosch jest tradycyjnym dostawcą techniki motoryzacyjnej dla przemysłu samochodowego, który prowadzi badania nad aktualnymi oraz przyszłymi technologiami ogniw, a wspólnie z międzynarodowymi producentami samochodów zrealizował już ponad 30 projektów na potrzeby produkcji seryjnej. Nad tematami związanymi z elektromobilnością pracuje ok. 1 800 ekspertów Bosch.

 

Bliżej rynku i bliżej klientów

 

W ramach nowego działu branżowego Powertrain Solutions Bosch chce oferować klientom rozwiązania napędowe z jednego źródła oraz rozwiązania systemowe jako uzupełnienie oferty pojedynczych podzespołów.  „Potrzeby naszych klientów coraz bardziej wykraczają poza temat silnika spalinowego. Dynamiczne zmiany w kierunku całkowitej elektryfikacji napędu będą miały wpływ na kształt nowego działu branżowego. W trakcie procesu transformacji służymy klientom naszą wiedzą i technologią” – wyjaśnił Bulander.

 

Strategicznie dział Powertrain Solutions będzie koncentrować się na trzech głównych segmentach: samochody osobowe i użytkowe z napędem spalinowym, hybrydowym oraz samochody elektryczne. „Duży potencjał rozwoju dostrzegamy w obszarze elektromobilności i samochodów użytkowych. W przypadku samochodów osobowych z klasycznym napędem spalinowymi skupiamy się w szczególności na wzroście wydajności”  powiedział Bulander. Innowacje techniczne są potrzebne we wszystkich trzech rozwiązaniach napędowych, ponieważ w dalszej perspektywie konkurencyjny będzie tylko ten producent, który wprowadzi na rynek produkty w jeszcze większym stopniu obniżające zużycie paliwa i poziom emisji.

 

Zmiany na rynku

 

W nadchodzących latach Bosch będzie równolegle rozwijał wszystkie technologie napędowe. Tylko w ten sposób koncern może szybko reagować na zmiany dokonujące się na rynku we wszystkich obszarach technologii napędowych. Obecnie nikt nie ma wątpliwości, że mobilność będzie się opierać w przyszłości na napędzie elektrycznym. Jednak obecnie nie można jeszcze prognozować, jak szybko to nastąpi i jaki ostateczny kształt przybiorą zmiany.

 

Dział Powertrain Solutions będzie skupiał ok. 88 000 pracowników w ponad 60 lokalizacjach, w 25 krajach. Już dziś pracownicy działów branżowych Gasoline Systems i Diesel Systems ściśle ze sobą współpracują. Współpraca ta pogłębi się od roku 2018 już w ramach nowego działu branżowego. Działania reorganizacyjne pozostaną bez znaczącego wpływu na zatrudnienie. Nowy dział branżowy obejmujący trzy jednostki organizacyjne ma rozpocząć działalność na początku 2018 roku.

 

AA02a-02.17

Udostępnij