banner-frames-128

Najnowsze wydania

testowa góra

Stralis NP nagrodzony „Projekt Roku”

636027097704997928IVECO Stralis NP, samochód ciężarowy zasilany gazem ziemnym przeznaczony do eksploatacji na dalekich trasach, nagrodzony tytułem „Projekt Roku” w ramach European Gas Awards of Excellence 2017. European Gas Awards of Excellence 2017 (Europejskie Nagrody Branży Gazowej za Doskonałość) zostały przyznane na Europejskiej Konferencji Gazowej zorganizowanej w Wiedniu w dniach 23–25 stycznia 2017 roku.

 

 

IVECO znalazło się wśród pięciu finalistów sesji „Projekt Roku” w ramach European Gas Awards of Excellence 2017, w której doceniono „najciekawsze projekty na europejskim rynku gazowym”.

 

Tegoroczna konferencja zgromadziła ponad 450 przedstawicieli władz lokalnych i liderów branży oraz ponad 80 producentów gazu, którzy omawiali problemy związane z przyszłością energetyczną Europy.

 

Pierre Lahutte, Prezes Marki IVECO, powiedział: „Jesteśmy bardzo dumni z faktu, że IVECO po raz kolejny zostało nagrodzone za zaangażowanie na rzecz zrównoważonego rozwoju. Nasza firma bardzo wcześnie zauważyła, że przyszłością transportu są przyjazne dla środowiska alternatywne rozwiązania. Nowy Stralis NP, wybrany „Projektem Roku” w ramach European Gas Awards of Excellence 2017, jest rewolucyjnym pojazdem ciężarowym zasilanym gazem, umożliwiającym transport towarów w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju. To krok w przyszłość oparty na bogatym doświadczeniu marki IVECO i pierwsza prawdziwie długodystansowa ciężarówka zasilana gazem na rynku, stanowiąca realną alternatywę dla pojazdów z silnikami Diesla, a także najbardziej ekologiczny długodystansowy samochód ciężarowy w historii”.

 

IVECO Project of the Year 2017 award Vienna

 

Drugi dzień Europejskiej Konferencji Gazowej 2017 zakończył się szóstą edycją Europejskich Nagród Branży Gazowej za Doskonałość, przyznawanych „w uznaniu triumfu doskonałości firm i osób będących pionierami innowacji, dostarczających inspiracji innym oraz realizujących wzrost na europejskim rynku gazowym”. W ramach kategorii „Projekt Roku” IVECO oraz cztery inne firmy zakwalifikowane do finału zaprezentowały najnowsze osiągnięcia w realizowanych ostatnio przedsięwzięciach związanych z europejskim rynkiem gazu.

 

Finałowe projekty:


•    Drugi pirs LNG w Zeebrugge
•    Terminal LNG Sabine Pass
•    NOWY SAMOCHÓD CIĘŻAROWY IVECO Z SILNIKIEM O MOCY 400 KM ZASILANYM GAZEM
•    Terminal LNG w Dunkierce
•    Projekt e gaz AUDI

 

W trakcie dyskusji panelowej „Istotne zmiany w europejskiej branży gazowej” IVECO przedstawiło swoją wizję zrównoważonego ciężkiego transportu, która doprowadziła do opracowania modelu Stralis NP (Natural Power).

 

IVECO dostrzegło potencjał gazu ziemnego i wyprzedziła niektóre zalecenia Komisji Europejskiej zawarte w komunikacie: „Europejska strategia w zakresie niskoemisyjnej mobilności”. W dokumencie tym stwierdzono, że skroplony gaz ziemny jako paliwo do ciężkich pojazdów ma strategiczne znaczenie dla Europy, stanowiąc odpowiedź na większość współczesnych problemów: potrzebę ochrony lokalnej jakości powietrza dzięki wyjątkowo niskiej emisji tlenków azotu i cząstek stałych, a także konieczność przeciwdziałania globalnemu ociepleniu i ograniczenia hałasu.

 

Karl-Martin Studener, Dyrektor ds. Biznesowych IVECO w Austrii i Europie Środkowo-Wschodniej, wyjaśnił na konferencji: „IVECO wprowadziło na rynek ciężarówki, samochody dostawcze i autobusy zasilane gazem ziemnym. Dziś po europejskich drogach jeździ już ponad 16 000 pojazdów IVECO napędzanych gazem. Nasza technologia Natural Power jest rozwiązaniem przyszłościowym, ponieważ łączy ograniczenie emisji z niskim całkowitym kosztem posiadania oraz ograniczeniem hałasu, czyli aspektem szczególnie istotnym w przypadku pojazdów eksploatowanych w mieście. Ponadto dzięki rosnącej dostępności bioCNG i bioLNG w Europie wszystkie firmy transportowe mogą teraz oferować neutralne dla bilansu CO2 usługi oraz przyczyniać się do zwiększania energetycznej niezależności Europy”.

 

Nowy Stralis NP może konkurować z odpowiednikami wyposażonymi w silniki Diesla pod względem osiągów. Jednostka napędowa zastosowana w tym modelu oferuje wysokie osiągi w swojej klasie przy identycznych wartościach mocy i maksymalnego momentu obrotowego (400 KM i 1700 Nm), jak jej dieslowski odpowiednik.

 

Pojemne zbiorniki paliwa wersji napędzanej wyłącznie LNG zapewniają zasięg 1500 kilometrów. Silnik współpracujący z 12 biegową zautomatyzowaną przekładnią z funkcją Eco-Roll zużywa o 5% mniej paliwa w porównaniu z poprzednim modelem.

 

636027098136031454

Udostępnij